luni, 3 august 2009

tehnica de dresaj

S-ar putea sa fi auzit de vechea zicala: "Cea mai usoara cale de a
ajunge la un om, este prin stomacul sau".

De asemenea este adevarat ca cea mai usoara cale de a ajunge la
mintea cainelui este prin
stomac. Cainilor le place sa manance.

Ora de servire a mesei este
fericirea dupa care oricand un pui de somn este bine-venit. Orele
de servire a mesei sunt un lucru foarte bun, din punctul de vedere
al cainelui.

De ce sa nu ma folosesc de aceste momente pentru a-l
dresa si a-i atrage atentia, in timp ce-i pregatesc "farfuria"
pentru mancare? Raspunsul este ca nu ar trebui.

Prima parte a oricarui dresaj este obtinerea atentiei din partea
catelului/cainelui. De fapt am descoperit aceasta tehnica de dresaj
in timpul mesei din intamplare.

In urma cu cativa ani am avut un
caine mixt ("corcitura"), pe care am incercat sa-l dresez supunerea
(ascultarea), si drept sa va spun , nu am prea avut mare succes.

In sfarsit, dupa o zi neproductiva si multe tentative de dresaj,
m-am dus in bucatarie sa-i pregatesc mancarea la caine.

Cainele era atent la toate miscarile care le faceam si m-am gandit, "Ahaaa,
golan mic ce esti, acuma ti-am captivat atentia!"

Si tinand intr-o mana castronul cu mancare si cu un ton autoritar,
cel folosit pentru dresaj, am inceput sa-i zic si sa fac semne cu
celalata
"Sezi".

Normal ca am primit o privire ciudata, bataind din coada,
ca si cum ar insemna, "ce vrei sa zici mah?" Am lasat bolul
(castronul) in bucatarie si m-am dus. Cainele a inceput sa latre ca
si cum ar fi zis "Care-i baiu cu tine? Ala-i bolul meu si nu ajung
la el!"

Am luat bolul din nou si am dat comanda "Sezi". Nici o reactie,
nimica. Am pus bolul inapoi pe masa . Din nou s-a auzit un latrat.
Iarasi am luat bolul si i-am dat aceeasi comanda "Sezi"! I-a te
uita ca de data aceasta, incapatanatul nostru caine s-a lasat
"pacalit" si s-a pus in pozitia sezi.

Niciun comentariu: